Нині в Росії серійно випускають вантажні та пасажирські електровози як постійного (пасажирські ЕП2К; вантажні 2ЭС4К, 2ЭС6, 2ЭС10), так і змінного струму (пасажирські ЕП1М, ЕП1П; вантажні 2ЭС5К, 3ЭС5К, Э5К).
Він ділиться на різні види: паровози, електровози і тепловози. Крім цього вони бувають пасажирськими, вантажними, маневреними.
Поїзд – сформований і зчеплений склад вагонів з одним або кількома діючими локомотивами або моторними вагонами. Залізничний рейковий склад, в основі якого лежить використання електричного струму та електродвигунів, називається електровозом або електропоїздом.
Електровози мають складне механічне та електричне обладнання. До механічного обладнання електровозів постійного і змінного струму належать: кузов, візки з колісними парами і буксами, зубчасті передачі, ресорне підвішування, ударно-тягові та гальмівні пристрої і піскоподача.