Чи потрібно давати чайові, якщо вони включені в рахунок?

Окремий рядок у рахунку – «За обслуговування» – свідчить про те, що чайові вже включені. В цьому випадку, клієнт не зобов'язаний нічого платити понад підсумкову суму чека.

Залишати чайові потрібно завжди. Не залишати можнаякщо вам нахамили, нагрубили або ще якось вас образили. Смачно/не смачно не має впливати на розмір чайовихними ви платите за сервіс.

Згідно з правилами ресторанного етикету, чайові у ресторані краще залишати після оплати рахунку. Вважається, що демонструвати свою щедрість непристойно, тож залишати чайові краще без зайвих слів.

У Західних країнах чайові залишають майже всьому обслуговувальному персоналу, до якого належать таксисти, метрдотелі, носії, швейцари, бармени, покоївки. У Росії до 1917 року у обслуговуючого персоналу в шинках і ресторанах не було поняття зарплати – вони жили на чайові.